annacc.blogg.se

Storulvån

Kategori: Allmänt

Oj då. typ hela sommaren har gått. Tiden bara flyger förbi, två veckor kvar här uppe nu. Höstfjäll. Hur uppe leker vi gladiatorerna i korridoren, springer runt på fjället, njuter i solen. Badar i forsar, sover under stjärnhimlen, hänger med vänner på de andra fjällstationerna, ränner i björkskogen med kameran, ser på film, badar i glaciärsjöar och går till Norge. Just det, vi jobbar ju också, typ presenterar dagens meny, häller upp dricka och går fram och tillbaka mellan köket och restaurangen med tallrikar, undrar när det ska bli ett "doktor cosmoshål" i golvet!? Jag tänker rätt mycket på skidåkning, typ att det är det bästa som finns och att jag vill ha skidor på mig. Fick minimal skidkänsla igår när jag hade hjälmen på mig i vår gatloppslek. Ja, men vintern då, det är så jävla krångligt innan allt fallit på plats, typ vart man ska jobba, vilken skidskola är bäst? Herregud. Det ordnar sig, och gör det inte det så gör det det i alla fall. Det gör det fan alltid!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: