annacc.blogg.se

Årelivet

Kategori: Allmänt

Bloggtorka som vanligt! Säsongslivet pågår för fullt. Jag har det grymt, en bra känsla i kroppen. Segstartat med skidåkningen pga snöbrist, men nu, nu jävlar! Nu är det pepp till tusen och skidåkning på schemat så mycket det går. Vi kör tre clinics i veckan (träning för oss skidlärare) varav en är på morgonen. Energin av att vara ensamma ca 4 pers i en nypistad backe och bara ösa! Man åker som en kung och mår så bra!! Gymnastik två dagar i veckan och jobb, jobb och återigen jobb. Vi är en skönt gäng skidlärare här. Sportloven närmar sig så äntligen lite fler elever.
Jag bor en lägenhet med tre andra tjejer, varav några av dem har vart ute på vift i stora vida skidåkarvärlden. Nu är vi dock full trupp, kul! Ikväll ska jag på födelsedagsfest hos en gammal Hemsedalskompis och imorgon väntas längdclinic, parkhäng (!!!) och storslalom. Sen tror jag bestämt att Agnes från i somras kommer på besök en kväll! Jaaa, ni hör ju, full rulle, precis som jag vill!!
Vi lyssnar på soft musik i lägenheten och laddar upp med ett glas vin och taggar kvällens bravader!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: